Dagboek

Mei, juni, juli, augustus 2018

01 september 2018

Mei
Heerlijk 2 weken vakantie waarin we niet zo veel gedaan hebben. Wel was mama jarig en zijn we lekker bij ShabuShabu wezen eten, natuurlijk met stokjes!!

Juni
Sjors heeft voor zijn verjaardag een prachtige fiets gekregen, alleen komt het er niet echt van om er veel gebruik van de maken. School is hier aan de overkant en mama vind alleen fietsen nog niet zo'n goed idee. De eerste paar minuten gaat het goed en daarna is Sjors afgeleid door een vlinder die voorbij vliegt en bam, is er op eens een auto. Samen fietsen dan maar, naar de belevenisboerderij. Daar wat gedronken en weer terug gefietst en bijna zonder te vallen weer thuis...

Juni was ook de maand van het shoolreisje naar Drievliet, het kinderfeestje van Joanna en Sjoerd!!

Juli
Met een prachtig rapport ging Sjors over naar groep 6 en begon de zomervakantie. De eerste weken moest papa nog werken maar daarna had hij ook vakantie. Mama werkte de vakantie gewoon door met tussendoor daagjes vrij om leuke dingen te doen.
Zo zijn we naar AquaZoo Friesland geweest, hebben de Schiphol Experience Tour gedaan, zijn we met Anouk en Nancy naar het Onderwijsmuseum geweest. Ook zijn we nog naar het Zuiderzee museum bezocht. Natuurlijk mocht een standdagje met tante Petra niet ontbreken!!

Augustus
Het laatste uitje voor we echt op zomervakantie gingen was naar de Apenheul.

Toen was het tijd voor de echte zomervakantie. Papa ging 2 weken vissen in Frankrijk en Sjors ging met mama naar oma in Oostenrijk. Met een overnachting in München kwamen we aan in Dellach. Ook Lukas was erg blij om Sjors weer te zien en er werd dan ook heerlijk grespeeld.

Het was heerlijk genieten en Sjors heeft samen met mama, oma, oom Martijn, tante Monique en Lukas veel leuke dingen gedaan. Zwemmen, wandelen, schatzoeken, een bezoek gebracht aan de Obir Tropfsteinhöle, naar de eeuwige sneeuw sleetje rijden van een vuilniszak (mama's jeugdsentiment) en naar de feesttent bij Camping Arneitz waar Meilenstein optrad.

Terug van vakantie was het al bijna weer tijd om naar school te gaan. Papa was ook weer thuis en had het in Frankrijk erg warm weer gehad maar gelukkig wel een mooie karper gevangen. Sjors zijn schooltas staat al weer klaar voor de eerste schooldag. Maar om de vakantie af te sluiten gingen mama en Sjors nog samen een dagje uit naar de Harderwijk, naar het Dolfinarium.

Januari, februari, maart, april 2018

01 mei 2018

Het jaar begon met een heel groot feest...
Op 6 januari werd oude oma Struik 100 jaar!! En dat werd heel groots gevierd met een prachtig feest in Hotel van der Valk in Nieuwerkerk aan den IJssel met taart, hapjes, drankjes en 's avonds een uitgebreid buffet-diner.
En bij deze mijlpaal konden oma Oostenrijk, oom Martijn, tante Monique en Lukas niet ontbreken. Ze waren er maar kort, maar het waren heerlijke dagen!!
Oude oma Struik kreeg van ons een familie fotoshoot en een prachtig mooi fotoboek met allemaal prachtige herinneringen aan dit feest!!

Verder kabbelt alles verder voort. In februari krijgt Sjors zijn tussenrapport, hij doet het heel goed op school maar het schrijven is en blijft een punt van aandacht, tja, van swippen en swappen op de tablet leer je niet schrijven...

In maart hadden we een super leuk uitje staan: Naar de musical van Dummie de Mummie: Maashi, maashi!!

Op school had Sjors het heel druk met het kunstproject. Aan het eind hiervan was er een avond waarop alle prachtige kunstwerken in alle groepen bewonderd konden worden. Voor thuis heeft Sjors ook kunst ontworpen: Een prachtige mok die oma gekocht heeft en placemats met daarop het kunstwerk door Sjors gemaakt.

Met de paasdagen was het een gezellige boel, oma Oostenrijk, tante Monique en Lukas waren voor een paar dagen hier. Veel leuke dingen met elkaar gedaan: Heerlijk paasontbijten, uiteten en bowlen met Charles en Ank!!

September, oktober, november en december 2017

01 januari 2018

September
8 jaar en dat werd natuurlijk een groot feest: Op school, thuis en het kinderfeestje bij Abel!!

Met Imme, Joanna, Sjoerd, Bart en Oskar werd er geklommen en geklauterd, steeds hoger in de bomen en steeds sneller met de zipline naar beneden.

Het het allerleukst was toch wel dat oma Oostenrijk er ook bij was en dat ze nog heel lang blijft logeren en dat we een heleboel leuke dingen gaan doen!!

Oktober
Vrijdag 13 oktober had Sjors lekker een studiedag en dus al herfstvakantie!! Een mooi dag om (al weer, begin september waren we al met de personeelsvereniging van het ziekenhuis geweest) naar de Efteling te gaan. Het blijft jammer dat Sjors niet zo'n durfal is al zijn mamma en zijn oma...

Ook papa kreeg herfstvakantie en eindelijk was het zo ver, de vakantie die als sinds april in onze agenda stond... Naar Legoland in Duitsland bij Günzburg. Mama had via internet een leuk onderkomen gevonden heel dichtbij het park, het was in het huis van Helmut en Margot. Hele vriendelijke mensen die Sjors steeds verraste met wat lekker bij de koffie, wart de snoepen voor Sjors en heerlijke broodjes en jam voor bij het ontbijt!!

De dagen in Legoland waren super, Sjors helemaal in zijn nopjes omdat er heel, heel veel van Lego Ninjago was en daar is Sjors echt een super fan van.

Vrijdag gingen we weer op huis aan en was ook voor oma de tijd aangebroken om weer terug te gaan naar Oostenrijk.

November en december
De aanloop naar de feestdagen werd genomen. Ondanks dat het grote Sint geheim nu bekend is werd het volop gevierd, bij de korfbal, bij papa op school, op de PWA met dit jaar voor het eerst surprises en een klein beetje thuis.

Inmiddels had de kerstboom een mooi plekje gekregen en liep er zelfs een rendier door de woonkamer...

Iedereen een gelukkig, gezond en liefdevol 2018!!

Zoek de verschillen... 2010 - 2017

15 augustus 2017
2010

2017

Dan nu wel op zomervakantie!!

14 augustus 2017
Nadat mama vorig jaar besloot een blinde darm ontsteking te krijgen en in het ziekenhuis te gaan liggen ging onze zomervakantie niet door. Toen gooide mama vlak voor de voorjaarsvakantie bij weer roet in het eten met galstenen. Nu dan echt geen gekke dingen meer hoor...

Donderdag 27 juli
Eindelijk was echt zo ver. Mama maakte mij midden in de nacht wakker. Als snel was ik goed wakker, aangekleed en klaar voor vertrek. Papa bracht ons naar Schiphol toe. Mama had online al ingecheckt en dus konden we onze koffers afgeven en door de douane. Bij de gate heb ik op de tablet een paar afleveringen van Pokemon gekeken en voor ik het wist was het tijd om te gaan boarden. Bij het aan boord gaan had ik Captain T bij mij. De stewardess vroeg gelijk of hij nog steeds Captain T heet of dat ik hem een andere naam had gegeven, maar hij heet gewoon Captain T!! Samen met Captain T zat ik bij heb raam ik kon ik alles goed zien!!
Op de luchthaven van Ljubliana kwamen tante Monique en Lukas ons ophalen. En na ongeveer een uurtje rijden waren wij bij oma. Lukas en ik gingen gelijk samen spelen op zijn kamer.

Vrijdag 28 juli
Vandaag kwam papa ook aan om 1 nachtje bij oma te slapen. Zaterdag reist papa dan weer verder naar Kroatie waar hij 2 weken gaat karpervissen. Nu hopen dat hij ook mooie grote vissen vangt!!

Zaterdag 29 juli
Vanmiddag zijn oma, mama, Lukas en ik naar Alpenwildpark Feld am See geweest. Eerst het museum bezocht en daarna een klein rondje gelopen omdat het eindelijk te warm was en die enge lama kwam wel erg dichtbij, dit vond Lukas (en ik ook wel) een beetje eng. Met Lukas en vriendjes van Lukas zijn school in het speeltuintje gespeeld. Daarna nog even bij de geiten gekeken en "de vloer is lava" gespeeld op de klimbomen van de geiten.

Zondag 30 juli
Toen oma klaar was met het ontbijt en mama geholpen had met het opdekken van de tafels zijn we weer op pad gegaan en Lukas en ik uitgespeeld waren ging we op pad. Eerst gingen we met de Goldeck Bergbahnen naar boven. Het was wel warm, maar niet super zonnig. Na een groot glas schi-wasser en een Bretzel gingen we naar beneden wandelen. Af en toe een snoepje, even uitrusten, genieten van het uitzicht en koeien kijken kwamen we net op tijd bij het tussenstation. We stapte in de gondel en toen begon het vreselijk te hagelen!! Buitje was gelukkig maar heel kort, toen we beneden kwamen om naar de auto te gaan was het al weer droog.

Woensdag 2 augustus
Tante Monique moest gewoon werken maar gelukkig was ze wel steeds een dagje vrij zodat we ook leuke dingen konden doen.
Tante Monique werkt in het winkeltje beneden bij de Bergbahnen Gerlitzen. In de zomer verkoopt allerlei zomerdingetjes zoals petjes, wandelstokken, magneten en in de winter natuurlijk winterdingen zoals zonnebrand, lippenbalsem, warme truien en natuurlijk skiles. Maar vandaag was ze vrij en toch gingen we naar haar werk, om daar naar boven te gaan, eerst met de gondel, daarna met de 4-stoeltjeslift. Vanaf Gipfel liepen we naar de Pöllinger Hütte. Daar hebben we uitgerust en lekker wat gedronken. Daarna zijn we door gewandeld naar Adventurepark Gerlitzen om de klimmen. Tante Monique en mama klommen ook mee!! Ik vond het eerst wel een beetje spannend, maar toen ik door had hoe die haken werken en dat je ze om en om op het touw zet om jezelf te zekeren, had ik smaak al snel te pakken. Ik deed de blauwe routes. Dat wat echt hartstikke gaaf!!
Na het klimmen ging Lukas trampoline springen en ik ging Summer Tubing doen. In de winter is daar de Teppichliftje van Kinderland. Nu ging ik daar met een band op naar boven en zoefde ik aan de andere kant in de band keihard naar beneden!!

Donderdag 3 augustus
Vandaag was ook weer een tropische dag. Omdat mama niet zo houd van zwemmen in het meer zijn we vandaag gaan kijken of het zwembad van Radenthein wat is. We rijden er altijd langs en je kan en dan een glimp van opvangen, maar we waren er nog nooit geweest. Het is niet zo'n super groot zwembad maar groot genoeg dat Lukas en ik ons prima konden vermaken. Met onze duikbril en snorkel lekker zwemmen. Af en toe riepen oma of mama dat we even moesten komen om wat te drinken of te eten, want dat vergeet je helemaal als je heerlijk aan het zwemmen bent!!

Zondag 6 augutus
‚ÄčNa een paar daagjes relax thuis bij oma (lees: spelen met de Lego, treinbaan en vooral heel veel met de tablet en DS) was het nu tijd voor onze mini-vakantie in de vakantie: De stedentrip naar Venetië!!
Na het ontbijt vertrokken we naar Italië, tante Monique achter het stuur, mama er naast en Lukas en ik achterin. Rond 11.00 waren in Venetië. Daar had tante Monique een parkeerplaats gereserveerd, vlakbij het hotel en bij de bushalte naar de Piazza del Roma. Eerst de tassen en het hotel gebracht, kaartjes voor het openbaar vervoer gekocht. Vanaf de Piazza del Roma gingen we met de boot naar de halte van St.Elena. Vanaf daar hebben we door het park en langs het water helemaal terug gelopen naar Rialto brug. Daar vlakbij zit namelijk een restaurantje waar tante Monique en mama in juni met de stedentrip ook al een keer waren wezen eten, Al Paradiso. Mama is helemaal dol op de Torta della Nonna die ze daar hebben!! Na het eten ging we terug naar het hotel. Het was net een paar dagen open dus alles voelde en rook nog erg nieuw. Ik sliep in het bovenste bed en Lukas beneden. Tante Monique en mama in het tweepersoonsbed. Nog even onder de douche en lekker naar bed. Iedereen sliep al snel. Morgen weer een dag in Venetië!!

Maandag 7 augustus
Na een heerlijk ontbijt hebben we eerste de tassen naar de auto gebracht en naar weer met de bus naar Piazza del Roma. Nu gingen we met de boot, maar de andere kant op. Na ongeveer 30/45 minuten varen kwamen we aan op Murano, het glaseiland. Daar hebben we een wandeling gedaan uit het boekje dat mama bij zich had. Deze wandeling kwam langs een leuke koffie/ijstentje. Tante Monique en mama dronken daar een kop koffie en Lukas en ik zaten heerlijk aan het ijs!! Nadat we ook een glasblazerij en demonstratie hadden bezocht gingen we met de boot naar Burano, het koekjes-eiland. Op zoek naar een (beetje betaalbaar) restaurant kwamen we terecht in het soort van snackbar naast de grote koekwinkel waar mama vorige keer koekjes gekocht had. Daar hebben we lekker gegeten. Op weg naar de boot bij een soort bakkertje gestopt voor echte Buranokoekjes voor thuis bij de koffie. Vanaf de boot nog even door Coop (ja, die supermarkt kennen ze ook in Italië) voor wat lekkers voor de terugweg. Tegen 22.00 waren weer terug bij oma en oom Martijn.

Woensdag 9 augustus
Vandaag hadden we wel een heel erg leuk uitje!! Samen met oma, mama, tante Monique en Lukas gingen we naar Granatium. Eerst kregen we uitleg over de geschiedenis van granaat, in de verschillende zalen waren granaat-schatten te zien die in de Nockbergen gevonden zijn. Ook werd er verteld dat een granaat 12 zijden heeft. Daarna was het aan ons de beurt, in de Schüfgelände aan het werk te gaan en onze eigen granaat uit te hakken. Dat was best nog wel een pittig werkje waarbij mijn moeder gewond raakte!! Gelukkig viel het allemaal mee al deed het wel pijn. Nadat we flink gehakt hadden gingen wij kijken of er stukjes granaat bij zaten die het slijpen waard waren. Ik heb van de steentjes de mooiste uitgezocht en hier van één zijde laten slijpen.

Donderdag 10 augustus
Wat moet je nu doen op een regenachtige dag? Zwemmen!! Bepakt en bezakt met de zwemnudels gingen we naar de Drautalperle. Op de parkeerplaats was nog genoeg plek. Je zou toch denken dat iedereen met dat slechte weer gaat zwemmen... Ja dus!! In de hal van het zwembad zaten mensen aan tafeltjes te eten, dat zag er al flink druk uit. Bij de kassa zei de dame dat we kaartjes konden kopen maar dat het zwembad nu vol was en dat we dan over ongeveer een uur (of langer) werden opgeroepen om naar binnen te kunnen. Dan maar niet zwemmen.
Leuk alternatief, was ik wel al een keer geweest maar dat vond ik helemaal niet erg: Erlebniswelt Eisenbahn!! Ik keek mijn ogen uit, al die treinen, vooral de ICE vond ik erg leuk, want daarmee was ik met papa naar Düsseldorf gegaan.
Als troost dat we niet zijn wezen zwemmen nog even lekker een ijsje wezen eten!!

Vrijdag 11 augustus
Inmiddels was papa ook al weer aangekomen bij oma. Wat eerder dan gepland, maar dat kwam omdat ze een foutje hadden gemaakt met zijn boeking. Papa zou tot zaterdag vissen, maar het meer was afgehuurd voor een privé sessie en die begon op donderdag al. Papa heeft dus alles ingepakt en is nu nog een paar daagjes hier en dat vind ik ook wel heel erg gezellig!!
Vanmorgen heeft mama eerst oma weer geholpen met het opruimen van het ontbijt en weer opdekken voor de volgende dag. Ik wilde heel graag nog naar Klagenfurt, naar het Planetarium. Daarnaast zit ook Reptilenzoo Happ en Minimundus. Dat werd dus een hele gezellige middag met papa, oma, mama en Lukas!!

Zondag 13 augustus
Heel vroeg ging de wekker vandaag...
Papa was gister al weer naar huis vertrokken en was 's nachts ergens thuis gekomen. Wij gingen vandaag weer naar huis. Tante Monique bracht ons naar het vliegveld. Nu had mama ook weer online ingecheckt. Dus koffer ingeleverd, door de douane, ging trouwens een stuk sneller als in Nederland. Bij de gate even gewacht en als snel mochten we gaan boarden. Captain T was ook weer van de partij en bij het instappen zag de piloot dat (de deur van cockpit stond nog open) en vroeg of Captain T en ik even een kijkje wilde nemen. Nog even met Captain T op de foto in de cockpit en daarna snel ons plekje opgezocht.
Na het landen duurde het best even voordat de koffer kwam. De trein kwam wel lekker snel en met 20 minuutjes (Intercity Direct) waren we op Rotterdam Centraal. Papa haalde ons op bij de metro.
Weer thuis, met een lach en een traan, ik mis Oostenrijk nu al. Maar oma komt gelukkig al snel weer even naar Nederland en in Oktober weer wat langer!!